Photo3_dArKred

Small flowers by the roadside (_itokanasikimonotachi_)

I was in the doll's eyes.

(続き)

The music used for the slides was

Night Note
NLS - 2024 - 0812
SoundCloud

Taken for the previous article, with its remaining images.
The tilted sunlight coming in through the window was so pronounced that it was a shame to stop.
I trust the optional hard foot and let it stand perilously close.
The somber mood persists, but has eased somewhat.


At the beginning of last month, I stopped posting on Instagram.
The posts were intended as an announcement of the blog's release, but I thought the number of hits would remain the same whether I did or not. However, before I stopped, the number of hits was around 10, but only one or two. Some days, of course, zero.
It's a shame, but I can only assume that's how it is.
I just look at X and Instagram. I am acutely aware that it is a faraway world that I am far away from.


I know that if I don't speak for days, my voice will become, well, hoarse.
When the cat lay down, stretched and yawned, it uttered a little purr. 
‘That was a lovely purr,’ I called out. She is a near-silent cat who doesn't usually purr very often.
But my voice was small, and even it was grazed.
It seems that the parts of the body that are not used are ageing and degenerating.


Looking closely at the images taken of this doll, I noticed that there was one shot in which I, holding the camera, could clearly see the reflection in the doll's eyes. Of course, I retouched and corrected the image to make it look like a reflection of light.
However, the inside of the silicone doll's acrylic eyeballs may be my world.
I am the ‘spectre that dwells in the doll's eyes’, not the ‘man who travels with oshie’.

前回の記事のための撮影、その残り画像を用いている。
窓から入る傾いた日差しが顕著であったため、止めるのが惜しかった。
オプションのハードフットを信じて、危うい立ち姿をさせている。
もの悲し気な雰囲気は続くが、多少は和らいだか。

先月初めから、インスタグラムへの投稿を止めた。
ブログ公開の告知としての投稿だったが、してもしなくてもアクセス数は変わらないと考えていた。しかし、止める前は10人弱のアクセス数だったものが、僅か1~2に。むろんゼロの日も。
残念だが、そんなものだろうと思うしかない。
Xもインスタグラムも眺めるだけ。私には縁遠い遥かな世界だと痛感する。

何日も声を発しないと声が掠れるのは分かっている。
猫が寝そべって伸びをし、あくびをする際に、小さな鳴き声を発した。
「可愛い声で鳴いたね」と私は声をかけた。普段なかなか鳴かないサイレントキャットに近い猫だから。
しかし、私の声は小さなものだったが、それすら掠れていた。
使わないところは、どんどん老化・退化していくようだ。

この人形の撮影画像を仔細に眺めていて、カメラを構えている私が人形の瞳の中に、はっきりと映る一枚があるのに気付いた。むろん、レタッチして、光の映る様に見えるよう修正した。
しかし、シリコンドールのアクリルの眼球の中が、私の世界なのかもしれない。
押絵と旅する男」ならぬ「人形の瞳の中に棲む物の怪」それが私だ。