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Small flowers by the roadside (_itokanasikimonotachi_)

wedding dress

(続き)

The music used for the slides was

Zachary Bruno
faces
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The white dress is stunning.
I follow a lot of dressmakers on Instagram.
Naturally, the majority of their products are wedding dresses.
An upper-height Western model stands against a stately stone building in light and shadow.
The surface of some lake is in the background, and at times I admire the shimmering light.
It is a real landscape, but it is also a world that I have no connection to, so it is equal to a fictional world.
It is precisely because it is a world so far removed from everyday life that it becomes a painkiller for a depressing everyday life.

How people perceive the existence of life-size dolls is up to them, and it is not up to others to say what is correct and what is abnormal. In my case, I give each doll and replaceable head a name, but I do not give them personalities such as daughter or wife. I may indulge in the fantasy of looking like someone else one moment, and the next time I think of someone else anew.

Landscape of a small village along the fjord,
The landscape where the wreckage of a twin-engine reciprocating aircraft lies,
Like these, the white wedding dress and the white tutu are seen as something that will never be seen in the future.
I think of the doll as a kind of stepping-stone, leading to a world that I will never be a part of.
Sometimes they are accompanied by shadows of sadness and loneliness, because they are also mirrors of the photographer's mind.

The colour shift that had been applied during the previous shoot was hardly noticeable.

白いドレスに目を見張る。
インスタグラムでフォローしているドレスメーカーも多い。
当然、製品の大半はウェディングドレス。
上背のある欧米人のモデルが、光と影の中にある重厚な石造りの建築物を背にして佇んでいる。
どこかの湖面が背景にあり、光の揺らぎに見惚れるときも。
現実の風景でありながら、自分には全く無縁の世界であるから、虚構の世界に等しい。
日常からかけ離れた世界だからこそ、鬱々としている日常の鎮痛薬になるのだろう。

等身大ドールという存在を、どう捉えるかは人それぞれで、何が正解で何が異常か、他者が口をはさむ筋合いのものではない。私の場合、それぞれの人形や付け替え用の頭部に名前を付けているが、娘であるとか、妻であるとかの人格を付与することはない。誰かに似ているとの妄想に一頻り耽っても、次の機会には、また新たに別の誰かを思い描いている。
フィヨルド沿いの小さな村の風景、
双発レシプロ機の残骸が横たわる風景、
これらと同様に、白いウエディングドレスも、白いチュチュも、この先、決して見ることのできないものとして眺めている。
人形は、私とは無縁の世界へ続く、踏み台のようなものだと考える。
時として哀しさや孤独の影が伴うのは、撮り手の心を写す鏡でもあるからだ。

前回の撮影で付けてしまった色移りは、ほとんど目立たないものとなっていた。